fbpx
WAŻNE
IKEA inwestuje pół miliarda złotych (20 lutego, 2024 4:43 pm)
LPEC podsumowuje rok 2023. (20 lutego, 2024 4:38 pm)
Ile kosztuje wynajęcie billboardu w Lublinie? (30 stycznia, 2024 11:30 pm)
Lublin – mieszkania na sprzedaż (16 stycznia, 2024 7:09 pm)
Wyjątkowy Jarmark na Rybnej (15 grudnia, 2023 3:38 pm)

Hity w Muzycznym

28 października 2015
Komentarze wyłączone
1 022 Wyświetleń

12049599_1089388981074362_4770127501687345410_nGala zatytułowana „Miłość, zdrada i kłopoty”, którą w miniony weekend (24 i 25 października) lubelski Teatr Muzyczny otworzył swój kolejny sezon artystyczny była niewątpliwym wydarzeniem, co znalazło swój wyraz w gorącym aplauzie widowni. Wysłuchaliśmy kilkanaście największych przebojów scen muzycznych. Wśród nich: arię Escamillo ( torreador song) z opery „Carmen” G. Bizeta, słynną „Va Pensiero” ( pieśń chóru niewolników) z opery „Nabucco” G. Verdiego, czardasza z operetki „Hrabina Marica” E. Kálmána, musicalowe „New York, New York”, „Mały szczęścia łut” („My Fair Lady”), „ Don’t cry for me Argentina” („Evita”), oraz piosenki: „Vivo per lei” z repertuaru A. Bocelliego i rozsławioną przez Jana Kiepurę „Brunetki, blondynki” R. Stolza. Wszystkie nie tylko czysto i precyzyjnie zaśpiewane, ale i interesująco zagrane na scenie. Porwały nas także żywiołowo tańczone przez balet: suita baletowa z opery „Carmen” i „Can Can” z operetki „Orfeusz w piekle” J. Offenbacha. Natomiast żartobliwe internedia o podstępnych sposobach artystów chcących za wszelką cenę znaleźć się na scenie, pojawiając się między poszczególnymi scenami wprowadzały niemałą dawkę humoru. Dzięki temu nie była to koncertowa składanka, ale staliśmy się uczestnikami spektaklu wywołującego zarazem uśmiech, jak też i chwile wzruszeń.

– Spełniło się i sprawdziło moje zamierzenie – podkreśliła Iwona Sawulska obecna dyrektor teatru Muzycznego – żeby w tym spektaklu, poza znanymi utworami znalazły się także i te, które na lubelskiej scenie muzycznej, albo rzadko są prezentowane, albo nigdy, jak choćby „Vivo per lei” A. Bocelliego. Nie ma przebojów, które się same bronią. O tym, że nimi są decydują ich wykonawcy. I nasz lubelski zespół wraz z zaproszonymi do współpracy tenorami: Mirosławem Niewiadomskim oraz Witoldem Matulką i sopranistką Anną Barską udowodnił to tworząc na naszej gali tak owacyjnie przyjęty spektakl.

(ms) foto Dawid Jacewski

„Miłość, zdrada i Kłopoty”.

Soliści: Dorota Laskowiecka, Anna Barska, Agnieszka Kurkówna, Małgorzata Rapa, Dorota Szostak-Gąska, Marian Josicz, Kamil Pękala, Paweł Stanisław Wrona, Witold Matulka, Mirosław Niewiadomski, Patrycjusz Sokołowski i Jakub Gąska. Chór, balet i orkiestra Teatru Muzycznego. Reżyser: Stefan Szaciłowski.

Dyrygent: Andrzej Knap, Choreografia: Violetta Suska, Przygotowanie chóru: Grzegorz Pecka, Prowadzenie spektaklu: Stefan Münch

.

Komenatrze zostały zablokowane