Muzeum Narodowe w Lublinie prezentuje obecnie wystawę plakatów ze zbioru Ireny Hochman i Tadeusza Mysłowskiego – pochodzących z Lublina marszandki i artysty, którzy swoje życie związali z Nowym Jorkiem. Część kolekcji gromadzonej z wielką pasją przez ponad pół wieku zdecydowali się przekazać do zbiorów lubelskiej instytucji. Wernisaż wystawy odbył się 7 lipca, a ekspozycję można oglądać do końca tego roku.
Blisko połowę zespołu obrazującego istotne zjawiska w polskiej grafice i sztuce światowej XX i XXI wieku stanowi zbiór plakatów, na który składają się plakaty filmowe i teatralne, wystawiennicze, polityczne, społeczne i reklamowe oraz plakaty cyrkowe dające szeroki przegląd tendencji obecnych w tej dyscyplinie sztuki. Kolekcja tworzy interesujący dokument epoki, w który wpisuje się fenomen tak zwanej polskiej szkoły plakatu, a jej przykłady tu to prace m.in.: Romana Cieślewicza, Jan Lenicy, Jana Młodożeńca, Waldemara Świerzego, Henryka Tomaszewskiego, Tadeusza Trepkowskiego. Zebrane przez kolekcjonerów obiekty pochodzą przede wszystkim z przypadających na lata 60. ubiegłego wieku czasów jego studiów w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Ich pozyskanie Tadeusz Mysłowski zawdzięcza w dużej mierze kontaktom z krakowskimi rozlepiaczami.
Wyjazd artysty do Nowego Jorku otworzył drugi etap budowania zbioru, a jego realizacja możliwa była dzięki wizytom w galeriach sztuki i muzeach, które do dziś pozostały jednym z rytuałów osobistego doświadczania miasta przez kolekcjonerów. Zainteresowanie twórczością wybitnych artystów, klasyków sztuki XX wieku zaowocowało obecnością w kolekcji plakatów związanych z działaniami Marca Chagalla, Marcela Duchampa, Miltona Glasera, Roya Lichtensteina, Joana Miró, Aleksandra Rodczenki, Andy Warhola i wielu innych artystów, których prace będzie można obejrzeć na wystawie.
Ekspozycji będzie towarzyszył bogato ilustrowany katalog zawierający blisko 200 reprodukcji prezentowanych plakatów. Muzeum przygotowuje również rozbudowany program edukacyjny (spotkania z twórcami, warsztaty, wykłady, projekcje filmowe) który przybliży charakter medium i pozwoli wprowadzić widza w tajniki projektowania graficznego.